top of page

הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים

תודה על ההרשמה!

גלו את תכניות ההדרכה
של אופנוען מאומן

לא משנה מה תרצה להוציא מעצמך ומהאופנוע, רכיבה זאת אומנות.

אומנות הרכיבה. הדרכת הרכיבה המתקדמת והמובילה בישראל.

האינסטגרם שלנו

מחשבות על הצד | שי נוה

הישורת הקצרה מתחברת לאף של האופנוע ואני יוצא בגז מאוד החלטי מהשמאלית. הזנב נמצא מעט מימין לקו האמצע של האופנוע ואני יושב לו על הרגלית החיצונית כמו משקולת של טון. העלאת הילוך זריזה להמשך התאוצה ומיד אחריה הורדה חזרה לקראת פניית הפרסה ימינה, והנה זה מתחיל שוב: סגירת הגז יחד עם שחרור זריז ומבוקר של הקלאץ’ ולחיצה מדוייקת על הבלם האחורי, מוציאים את הזנב שמאלה תוך כדי התאוטה.


זנב בתאוטה | צילם: בני דויטש

זה שהזנב בצד, זה רק חצי מהעבודה. עכשיו אני צריך לדאוג שהקו לא יתחרבן, אז העיניים יושבות על הקונוס הכחול באייפקס כדי שהמוח ינהל את העניינים נכון; תנועות גוף, ויסות בלמים, כל שנדרש לשימור ודיוק ההחלקה הקשתית הזו.


איכשהו הפעם, בדיוק בשיא ההטיה הזנב כבר נכנס חזרה לקו האופנוע, התאוטה נגמרה, העיניים כבר על הישורת ואני חוזר לגז ועובר את הקונוס הכחול ברעם אגזוזים לכיוון הים. התלבש לי אחד תענוג.


אי שם בשנת 2003

החלקת זנב בכניסה לפניה היא טכניקת סופר-דלוקס שאימצתי בימי הלידה של הסופרמוטו הישראלי, אי שם בשנת 2003. ראיתי טובים ממני עושים את זה ונדלקתי. מאז זה לא עוזב אותי, זה מרגש ומאתגר בצורה בלתי רגילה ואני מקפיד להתאמן על זה בכל הזדמנות שאני במגרש. גם אם זה לא הכי מהיר באותו רגע. הכיף מנצח את זמן ההקפה, ביג-טיים.


כל הרעיון של כניסה לפניה בהחלקת זנב - או בקיצור, סלייד - הוא לאחד בין שני החלקים הכי מורכבים בדרך לפניה המושלמת: הבלימה וההטיה. לרוב אלו תהליכים נפרדים ברכיבה שכל אחד מהם לוקח זמן, אבל הסלייד עושה את שניהם במקביל. מאט את האופנוע ומסובב אותו בו-זמנית ולכן מאפשר לדחות המון את הבלימה. וזה שווה זמני הקפה. כשמתלבש.


צ׳מעו, זה רק נשמע מסובך כשקוראים את זה במילים, אבל תכל׳ס במציאות זה יותר מסובך. איכות ויעילות הסלייד תלויים בג׳ינגול של שישה גורמים במקביל: מידת שחרור הקלאץ’, ויסות הבלם האחורי, עצמת הבלם הקדמי, זוית ההטיה, צידוד הכידון ומיקום הגוף. הכל ביחד כדי לייצר את הפסיעה הזו שמסובבת את האופנוע אל שיא הפנייה כבר בתחילת הבלימה ומלבישה אותו בול לתוך הדרייב - אל התאוצה החוצה מהפניה. מדי פעם זה אפילו מצליח לי ממש. אבל אני בעיקר מתאמן ולומד מהרגעים שבהם זה לא הולך. עף על המחשבה, על האתגר, על הצד.


צילם: בני דויטש

חוץ מזה, יש להחלקת זנב עוד יתרונות במסלול. למשל, קשה לעקוף אותי גם אתם יותר מהירים ממני (וכן, אני גאה לדווח שיש לקוחות כאלה), כי אופנוע על הצד תופס יותר מקום על האספלט. זו כימיה בסיסית. וחוץ מהחוץ מזה, על פי פרסומים זרים הבנתי שמי שמאחורי לא עוקף כי הוא מקבל שואו חינם. זה כי השירות באופנוען מאומן כולל גם בידור, שלא יהיה לכם משעמם חלילה.


בתור מדריך מילואים, כל זה חלק מתחזוקת הרכיבה הבסיסית שלי. אי-אפשר בלי זה ואיזה כיף שאני לא רוצה להפסיק לעולם. אז אם מדי פעם אתם תוהים מי זה ומה הוא עושה שם על הצד עם אופנוע ראלי כחול ענק - אז זה אני. משחיז פינה ברכיבה שלי, מתאמן, עדיין לומד, עף.


צילם: בני דויטש


14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
road

#אופנובלוג

על מה שבין האדם, המכונה והדרך.
מגזין רכיבה.

bottom of page