top of page

הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים

תודה על ההרשמה!

גלו את תכניות ההדרכה
של אופנוען מאומן

לא משנה מה תרצה להוציא מעצמך ומהאופנוע, רכיבה זאת אומנות.

אומנות הרכיבה. הדרכת הרכיבה המתקדמת והמובילה בישראל.

האינסטגרם שלנו

#טיפרכיבה | רכיבה בעמידה

עודכן: 4 במרץ 2023

הכלל הראשון ברכיבה בעמידה הוא: שב.

כן, אנחנו יודעים שזה נשמע מוזר, אבל תהיו איתנו רגע; רכיבה בשטח היא רכיבה הרבה יותר תובענית והרבה פחות סלחנית מרכיבה על אספלט. מכיוון שכך, אין בה הנחות בתפעול המבט, בשחרור הכידון ובדיוק על הגז.

motorcycle rider, mud, dirty

עכשיו, רוכב שלא זיהה את איכויות ה'מבט - כידון - גז' בישיבה, יתקשה מאוד לשחזר אותן בעמידה על האופנוע. ובלעדיהן, אין באמת טעם לרכיבה בעמידה, בטח לאורך פרקי זמן ארוכים. למה? כי רכיבה בעמידה אמורה לשפר את ביצועי הרכיבה בישיבה, לא לפגום בהם.

מקום מעולה להתאמן בו על רכיבה נכונה בעמידה הוא דווקא על קטעי האספלט הסלולים ביערות קק״ל, שמציעים שילוב נדיר בין הצורך לנוע עם הגוף כל הזמן, לבין ראש נקי מבעיות אחיזה. עמידה במקומות הללו מאפשרת גם לטעות ומביאה להבנה צלולה באמת של מה צריך לעשות עם הגוף.

והנה האתגר. ברכיבה בעמידה הגוף אמור לתפעל שלושה עניינים במקביל:

  1. וידוא כידון משוחרר בכל מצב

  2. עזרה לעבודת המתלים

  3. מיקום הגוף כמשקולת מאזנת

motorcycle, offroad, sand

היכולת לנהל את השלשה הזו היא תוצאה של צפי. של הידיעה מראש איזה כוח יתנגש במכונה, מאיזה כיוון ומתי - והיכן צריך להתמקם כדי להתמודד איתו. ובשביל לפתח צפי לא חייבים לעמוד. אז יושבים רגע.

העמידה נכנסת לתמונה כשהצפי מזהה התמודדות שהגוף היושב לא יוכל לעמוד בה. וככה העמידה נכנסת בזמן, מעצימה את היכולות בישיבה, ואז יוצאת מהתמונה כשאין בה תועלת.

רק אז - מתוך הבנה ובנייה של הגוף לקראת הדרישות הפיזיות של רכיבה ממושכת בעמידה - מגיע השלב בו הרוכב בעצמו ימשך באופן טבעי אל המקומות בהם העמידה נדרשת לאורך כל הרכיבה (למשל אינדורו טכני).

וגם אז, אפילו אז, שבו מדי פעם. כשצריך. כשאפשר. כשעדיף.


motorcycle, sand, full gas

541 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
road

#אופנובלוג

על מה שבין האדם, המכונה והדרך.
מגזין רכיבה.

bottom of page