top of page

הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים

תודה על ההרשמה!

גלו את תכניות ההדרכה
של אופנוען מאומן

לא משנה מה תרצה להוציא מעצמך ומהאופנוע, רכיבה זאת אומנות.

אומנות הרכיבה. הדרכת הרכיבה המתקדמת והמובילה בישראל.

האינסטגרם שלנו

#טיפרכיבה | פטמות הן עיניים

עודכן: 25 באוג׳ 2023

תנוחת הרכיבה על אופנוע היא עמידת המוצא של ספורט הרכיבה. וכן, אם גולף הוא ספורט, אז גם רכיבה בדרך לעבודה היא סוג של ספורט. תשאלו כל גולש, אמן לחימה ואפילו מתופף, והם יגידו לכם שבלי תנוחת מוצא מוקפדת ומיוצבת, אי אפשר להתקדם. תפקידה לספק את הדרך הקצרה והיעילה ביותר לכל תנועה - בין אם כדי לספוג עומס, או לייצר ולווסת עומס.

sunset, motorcycle, back light

ברכיבה, האופנוע כל-כך רגיש למצב השרירים שלנו, לאופן התנועה שלנו ולמקום ממנו היא נובעת, שככל שהגוף שלכם יהיה מוקפד יותר, כך תושבח החווייה.


מרפקים בגובה כידון


גובה הכידון באופנוע שלך מכתיב את תנוחת הרכיבה: אופנוע דו״ש ממקם את הכידון גבוה כדי לאפשר שליטה גם ברכיבה בעמידה, אופנוע ספורט ממקם את הכידון נמוך לצורך אווירודינמיקה, אופנוע תיור ממקם את הכידון קרוב לטובת נוחות.


motorcycle, BMW, elbow
מרפקים בגובה כידון

המשותף לכולם הוא הדרישה למקם את המרפקים בגובה הכידון כדי למקסם את הבטיחות/ביצועים. העקרון מאחורי ההקפדה הזו הוא גישה אל הכידון והפעלה שלו על מישור העבודה של ציר ההיגוי (מנקודת המבט של הרוכב מדובר בתנועות אחורה-קדימה).

מרפקים מעל לגובה הכידון מגבילים את השחרור שלו תוך כדי הטייה, ובעיקר גורמים לבזבוז כוח על מישורים בהם הכידון לא מצליח לנוע - יותר מאמץ ופחות תוצאה.


מרפקים בגובה הכידון יקרבו אתכם לכוונת המשורר (המהנדס) ויבטיחו אופנוע ממושמע וקל לניהוג.


ד"ר גב

גב זקוף זה בריא, זה מומלץ, זה מעולה. אבל לא בישיבה על אופנוע.


באמת נו, התייעצנו בשבילכם. האורתופד שלנו אומר שגב זקוף לא בנוי להתמודד עם העומסים ותדר העבודה של הבולם האחורי של אופנוע: בישיבה זקופה, כל עומס שהבולם לא מצליח לסנן משוגר ישירות במעלה החוליות והסחוסים ואלה הן רקמות שלא מחלימות. הנזק המצטבר לאורך זמן הוא בלתי הפיך.


Motorcycle, ducati monster
גב קמור

ישיבה שפופה עם גב קמור על האופנוע היא לא בריאה במיוחד, אבל היא בבחינת הרע במיעוטו. גב רפוי מעל בטן יציבה ורגליים אקטיביות, סופג את העומסים באמצעות רצועות ושרירים. והם גם יעילים יותר, גם מתאימים את אורכם וחוזקם עם הזמן, וחלילה במקרה של נזק הם מסוגלים להחלים.


חוצמיזה, תחשבו על זה ככה: איך אתם יושבים על האסלה כשנדרשת עבודת בטן אינטנסיבית? זקופים או שפופים?

אם כך, אז אופנוע מייצר כוחות ועומסים שברכיבה נכונה מטופלים ע״י הרגליים והבטן. ואם אתם רוצים בטן עובדת, הושיבו את השלד במנח שמאפשר לה להתכווץ מתי שצריך: שמטו קצת כתפיים, הוציאו מעט אוויר, תנו לחזה לצנוח טיפה מטה לכיוון האגן והרשו לגב להתקמר בעדינות. כמו בשירותים.


פחות נזק, יותר כוח, וקל לשחרר. כאילו, את הכידון.


motorcycle, honda, slide
פטמות הן עיניים

ועוד משהו...

כוונו את הפטמות שלכם כאילו היו עיניים.

הפנו אותן אל הכיוון המדוייק שאליו אתם רוצים לכוון את האופנוע בשנייה או שתיים הבאות. הקפדה על סיבוב קל של פלג הגוף העליון יחד ובמקביל לכידון, מנטרלת כל התנגדות של הגוף והאופנוע לשינוי הכיוון וחוויית הפנייה משתפרת פלאים.



1,668 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
road

#אופנובלוג

על מה שבין האדם, המכונה והדרך.
מגזין רכיבה.

bottom of page