top of page

הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים

תודה על ההרשמה!

גלו את תכניות ההדרכה
של אופנוען מאומן

לא משנה מה תרצה להוציא מעצמך ומהאופנוע, רכיבה זאת אומנות.

אומנות הרכיבה. הדרכת הרכיבה המתקדמת והמובילה בישראל.

האינסטגרם שלנו

תעזרו לו לעזור לכם | אייל פרדר

מי שעבר בהדרכות שלנו באופנוען מאומן יודע שאנחנו כל הזמן מחפשים את הרכיבה החלקה. רכיבה אותה אנחנו משיגים דרך חיבור של אלמנטים בסיסיים ברכיבה. את האלמנטים האלו אנחנו מכנים 'ה-DNA של הרכיבה'.


רוב העבודה שלנו כמדריכים היא להעלות את רמת המודעות של הרוכב, להכיר לו את אותם האלמנטים של ה-DNA ולגרום לו למצוא אותם במהלך הרכיבה באופן שבו הוא מתפעל את האופנוע. למרות שאנחנו מתמקדים בעיקר ברוכב, לאופנוע יש חלק לא קטן בעניין, והוא יכול לשתף פעולה עם רכיבה חלקה, אבל לעיתים יכול גם להפריע.


עד כמה שזה נשמע אבסורד, יש אופנועים שפשוט מקשים על הרוכב להשיג את 'ה-DNA של הרכיבה'. במצב כזה האופנוע מצריך מהרוכב להשקיע אנרגיה נוספת בתפעול על מנת להשיג את הרכיבה החלקה, אנרגיה שיכולה להיות מופנית לדברים אחרים ברכיבה.


זה לא אומר בהכרח שאופנוע כזה הוא פחות טוב, אם כי יש גם כאלו. אחרים אמנם דורשים תפעול מודע יותר, אך מספקים ערימות של פאן ששווה הרבה מעבר לאנרגיה שהם דורשים בתפעול. לאורך זמן והיכרות עם האופנוע, הרוכב גם יכול להתאים את עצמו לאופנוע.


אז למה בכל זאת יש אופנועים שלא משתפים פעולה עם רכיבה חלקה? כי בסופו של דבר את האופנועים בונים בני אדם, וכמו בני אדם, אין אופנוע מושלם. יש אופנועים שגם כשהם יוצאים מהמפעל המצערת שלהם מעצבנת וקופצנית או ההיגוי שלהם לא ממש נייטרלי, כך שקשה לשחרר לגמרי את הכידון כשהאופנוע בהטיה. עם אופנועים כאלו לרוב אין לנו יותר מידי מה לעשות. זה לא בשליטתנו. ניתן לשנות מעט כיוונים שניתנים לשינוי בדגם הספציפי ויכולים לעזור לשפר את המצב, אבל בעיקר ללמוד לתפעל אותם כך שנשיג רכיבה חלקה.


אין אופנוע רע, יש אופנוע שרע לו

מה כן בשליטתנו? תחזוקה לקויה שלנו, כבעלים, פוגעת בתפעול נכון וחלק של האופנוע ומקשה על רכיבה חלקה. השגה של תפעול נכון של הגז יכולה להפגע מבית מצערת חורק ולא משומן, אבל גם משרשרת שלא מתוחה במתח נכון, בלויה, או פשוט יבשה מידי שלא שומנה תקופה ארוכה. קלאצ' יבש וחורק, או לא מתוח נכון, יפגע לנו בחלקות התפעול ובהעברת ההילוכים. גם השגת כידון משוחרר יכולה להפגם בקלות מתחזוקה לקויה - מיסבי היגוי לא תקינים, צמיגים מרובעים ושחוקים או אפילו לחץ אוויר לא נכון, כל אחד מאלה יפגום לנו ביכולת להשיג כידון משוחרר.


למעשה תחזוקה לקויה של האופנוע יכולה פשוט להרוס לנו את החוויה של רכיבה.


בניגוד לאופנוע שהגיע מהמפעל עם בעיות כאלו או אחרות, התחזוקה היא לגמרי בידיים שלנו, אז תתחברו לאופנוע שלכם, תאהבו אותו ותעזרו לו לעזור לכם. ואם אתם קונים אופנוע חדש, תמיד כדאי לעשות רכיבת מבחן לפני ולראות אם הרכיבה איתו זורמת, חלקה ונעימה.



התחזוקה בידיים (וברגליים) שלנו

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
road

#אופנובלוג

על מה שבין האדם, המכונה והדרך.
מגזין רכיבה.

bottom of page