top of page

הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים

תודה על ההרשמה!

גלו את תכניות ההדרכה
של אופנוען מאומן

לא משנה מה תרצה להוציא מעצמך ומהאופנוע, רכיבה זאת אומנות.

אומנות הרכיבה. הדרכת הרכיבה המתקדמת והמובילה בישראל.

האינסטגרם שלנו

פלאטרק 1# | אלי פנגס

פלאטרק? מישו אמר פלאטרק?!



בחודש וחצי האחרונים אנחנו בונים אופנוע למרוצי פלאטרק (flat track) על בסיס סוזוקי פריווינד 650 ישן. הצוות קנה אותו במשותף ב-5000 ₪, הפשיט אותו, והחל לבנות אותו מחדש בהתאם לייעודו הקרבי.


האמת היא שרצינו, ואנחנו גם צריכים, אופנוע הרבה יותר קטן מזה שאנחנו בונים עכשיו. פלאטרק זו רכיבה שמבוססת על החלקות, וכשלומדים להחליק - בטח את הגלגל הקדמי - גם נופלים. הרבה. ולכן עדיף אופנוע קטנטן וקליל, שרק פותחים רגליים והוא כבר משתטח בלעדיך. והפרווינד 650 הוא ממש לא כזה. אבל זה מה יש, ועם זה ננצח.



 

פלאטרק (מרוצים סביב אובאל עפר שטוח) הוא אחד ממרוצי האופנועים הותיקים ביותר. אותה המתכונת, מעגלים שמאלה, כבר יותר מ-120 שנה. ואם כך, חייב להיות בזה משהו מיוחד.



המשיכה שלנו לפלאטרק מגיעה משתי סיבות: זה פשוט, וזה חדש לנו.


הספורט הזה הוא על טהרת הפשטות: אופנוע קטן וזול, ומשטח עפר. זהו. על המשטח הזה (שיכול להיות קטן לרמת 30x20 מ׳), מסמנים ארבעה פינות ומתחילים להקיף אותן שמאלה. תנועת האופנוע מציירת את הקו הכי עגול ומהיר - אובאל. ואז יותר מהר. ויותר מהר, ויותר.



וכאן מגיע הקטע של ה׳חדש׳.

תראו, אנחנו מתים על העבודה שלנו באופנוען מאומן. היא קשה ומורכבת, אבל זו גם זכות כיפית ומתגמלת. רק מה, האופנועים והרכיבה הפכו למקצוע. יומיומי. שעות. יש תקופות שנדמה לנו כאילו כל מה שאנחנו עושים זה להדריך באופנועים ולישון. ואז, עם כל הכיף, משהו קצת הולך לאיבוד. המוח יורד לסרק, החברותא היא רק בעבודה.


אנחנו מתגעגעים לתענוג של סתם רכיבה ביחד, בשביל הכיף. קצת להתחרע, בלי להוות דוגמה. אולי אפילו ללמוד משהו חדש ברכיבה, חס וחלילה.



 

אפרופו צמא ללמידה, מהמעט שהספקנו ללקט באינטרנט, ישנם רגעים בפלאטרק שהם הפוכים לחלוטין לרכיבה שאנחנו מלמדים ורוכבים. למשל, בירידה להטייה המשקל מועבר אל הרגל הפנימית, שמחליקה על העפר בתוך נעל מתכת. זה כדי לפרוק משקל מהצמיגים ולהכניס אותם להחלקה. בהיעדר ברקס קדמי, זו הדרך היחידה להאט את האופנוע אל הפנייה…


ולמה אין בלם קדמי? כי הספורט הזה החל את דרכו עוד לפני שהיו בלמים בכלל, ועד היום רוכבים בו בלי ברקס קדמי.



ואם זה לא מספיק, יש בפלאטרק עוד התנהגות שמנוגדת להרגלים ולרכיבה הקלאסית. חפרנו הרבה בניסיון להגדיר מה היא בדיוק, ואז ניר הגדיר את זה הכי קצר: אנחנו מכירים ׳תאוצה, האטה, הטייה׳. אבל בפלאטרק זה ׳תאוצה, הטייה, האטה׳.


אם לא הבנתם, ישנם לא מעט אובאלים שמאפשרים/דורשים לצלול בפול גז להטייה מלאה, ואז לסגור את הגז בחדות כדי שבלימת המנוע תוציא את הזנב להחלקה והאטה. זה בטח חתיכת רגע על האופנוע.


מה… אמרנו לומדים משהו חדש, לא?

מה שבטוח, זה עומד להיות מעניין. ומצחיק. וכיף טילים.


נעדכן.



ואם אתם רוצים לראות את סיפור הבנייה שלו ומה מדריכי רכיבה עושים כשיורד גשם, אז בואו להיילייטס באינסטגרם שלנו.


ולכל חברינו החטיארים ומאותגרי הטכנולוגיה והנה ההוראות:


1 - פותחים חשבון אינסטוש

2 - מחפשים אופנוען מאומן - ofnoan_meuman

3 - לוחצים follow על העמוד

4 - קרוב לראש העמוד יש חמישה עיגולים שנקראים Flatrek1 (הם נקראים היילייטס וממוספרים עד 5)

5 - נכנסים לראשון מביניהם והנה הקטע: כל תמונה מופיעה למשך חמש שניות. אם נוגעים במסך ומשאירים שם אתהאצבע, התמונה נשארת עד שתעזבו (למקרה שיש שם מידע שלא מספיקים לקלוט בחמש שניות).

6 - נגיעה קצרה באחד מצידי המסך (קצה ימין או שמאל) תקפיץ תמונה אחורה או קדימה.

7 - זהו. קחו לכם איזה חצי שעה וצאו לאחלה סיבוב בתוך סיפור על אופנוענות וחברות.


אה, ואם במקרה גם אתם בונים לכם אחד כזה, תרשמו לכם שיש מירוץ 🏁




89 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
road

#אופנובלוג

על מה שבין האדם, המכונה והדרך.
מגזין רכיבה.

bottom of page