top of page

הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים

תודה על ההרשמה!

גלו את תכניות ההדרכה
של אופנוען מאומן

לא משנה מה תרצה להוציא מעצמך ומהאופנוע, רכיבה זאת אומנות.

אומנות הרכיבה. הדרכת הרכיבה המתקדמת והמובילה בישראל.

האינסטגרם שלנו

סימן שמשהו הולך להשתבש | שי נוה

הכל זורם. הכל עובד. הרוח מלטפת לכם את קצוות השער שבולטות מהקסדה, האוויר בדיוק בטמפרטורה המושלמת ושאריות השמש יוצרות לכם מחזה שקיעה עם מגוון צבעים שלא היה מבייש אפילו צייר הולנדי מפורסם. תרגלתם את טכניקות הרכיבה שלמדתם, האופנוע איתכם ולא נגדכם, אתם בסוג של נירוונה תכל׳ס.



ואז בום. סעעעמק.

הבום אף פעם לא בא כשאנחנו מוכנים לו. כי אם היינו מוכנים לו באמת, היינו יכולים למנוע אותו. רגע של ניגוד עניינים של המציאות, רגע אחד קצר שמלמד אותנו ששליטה מושלמת באופנוע זה לא הכל בחיים. צריך גם נסיון, ועל הצורך בו אין עוררין.


הנסיון הוא בעצם מה שמאפשר לנו להתמודד עם דברים שעדיין לא קרו. הוא זה שמאפשר לנו להציץ כמה שניות קדימה אל העתיד ולתת לנו צ׳אנס לשנות אותו. נסיון זה עניין מצטבר.


כל שניה שאתם על המכונה כשהיא מתגלגת על הכביש אתם צוברים נסיון ומעשירים את המוח שלכם בפרטים שיכולים לעזור לכם בהמשך החיים. וכמו שאמרנו, שליטה באופנוע היא רק חצי מהסיפור. החצי השני הוא להרים את העיניים ולראות את הפרטים הקטנים שעלולים לשלוח אתכם לבית חולים בכל רגע נתון, ויש ים מהם. אז כדי לא להשאיר את חסרי הניסיון מביניכם עם ידיים ריקות, הנה כמה מקרים שהניסיון מלמד, בלי קשר לטכניקה:


גלגלים מופנים הצידה ברכב שעומד בפקק זו נורה אדומה.

לא משנה למה הוא עומד ככה, זו המציאות. ואתם חייבים לראות את זה ולעבור את האוטו מהצד השני. רכב יוצא מחניה במרחק כמה מכוניות לפניכם. עופו לצד רחוק של הכביש ואל תחכו שהרכבים שלפניכם ידפקו ברקס אחד אחרי השני. אל תעקפו מימין רכב לפני יציאה במחלף. לכו תדעו מתי הוא ירים את העיניים מהפייסבוק ויחליט לרדת באותה יציאה.

תפסיקו לנסוע מהר בשוליים.

זה לא ממש נתיב נסיעה גם ככה, ואתם תגיעו לפני המכוניות ליעד שלכם במילא, אז אל תהיו חזירים. גם ככה כל יום מתלבש חזירון אחד לפחות על כנף ימנית קדמית של רכב ליסינג. הדליקו אורות גבוהים בלילה במקומות בהם אין מי שיסתנוור. מעבר לתוספת המבורכת של לראות לאן לנסוע, האור החזק שמפוזר גם לצדדים גם יאפשר לכם לראות משהו זז באגפים מספיק מוקדם כדי שתוכלו להגיב.

החוק איתך, לא הצדק

תרימו את העיניים לכל הכיוונים כשהרמזור של הולכי הרגל הופך לאדום.

אתם עומדים לקבל ירוק, יהיה נחמד לדעת אם המשאית הזו שבאה משמאל מתכוונת לעבור בספק צהוב, ספק אדום. כבר אמרתי בעבר שזה מגוחך לתלות את חייך בנורה ירוקה שתלויה באמצע הצומת. כשהיא דולקת היא רק מספרת לך שהחוק איתך, לא הצדק.



רכב שמאט בלי סיבה נראית לעין הופך לחשוד.

חשוד שיירד לשוליים פתאום, חשוד שיעשה פרסה, חשוד שישלוף תותח וולקן וינסה לקצור אתכם. נא להתרחק ולשנות את המהירות שלכם בהתאם. וכנ״ל לגבי רכב שעומד בשוליים בלי סיבה נראית לעין. עד שאתם לא רואים אותו עומד על בלוקים במקום גלגלים, גם הוא חשוד כבד בנזיקין פוטנציאליים. אפשר להמשיך עם אינספור סיטואציות בהן העיניים שלכם, לא משנה כמה טובות הן בכל הנוגע לתפעול האופנוע ושמירה על הקו, ילמדו אתכם דבר או שניים על המציאות. זכרו שבשביל לצבור נסיון, צריך לצבור שעות רכיבה. וזה קשה כשאתם עם רגל קרושה על משככי כאבים באורטופדית ג׳. בכל מה שקשור לצבירת ניסיון, העיניים איז דה שיט. אח״כ בא כל השאר. תנו בגז, אבל עם שכל. שי נוה וצוות אופנוען מאומן.



8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
road

#אופנובלוג

על מה שבין האדם, המכונה והדרך.
מגזין רכיבה.

bottom of page