top of page

הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים

תודה על ההרשמה!

גלו את תכניות ההדרכה
של אופנוען מאומן

לא משנה מה תרצה להוציא מעצמך ומהאופנוע, רכיבה זאת אומנות.

אומנות הרכיבה. הדרכת הרכיבה המתקדמת והמובילה בישראל.

האינסטגרם שלנו

מעבר לגבול | אלי פנגס

במהלך מרוץ הגראנד-פרי השוודי של 1961, חצתה לימוזינת לינקולן שחורה את הגבול בין מזרח למערב גרמניה. בתא נסתר בתוך תא המטען שלה התחבאה משפחתו של אחד הרוכבים במרוץ: ארנסט דגנר המזרח-גרמני.



בעוד אשתו והילדים מוברחים מהגוש הקומוניסטי אל המערב, דגנר מתרסק עם אופנוע ה-MZ שלו במהלך המירוץ, האופנוע עולה באש והוא מאבד את הסיכוי לזכות באליפות העולם. אבל זה לא עוצר את התוכנית של דגנר.


בערב, בעוד הקבוצה המזרח גרמנית מבכה את האליפות שאבדה, דגנר חומק משוטרי השטאזי שעקבו אחריו, נכנס עם מזוודה למכונית שבה נוהג אחד מהמנהלים הבכירים בחברת סוזוקי, ויחד הם חוצים את הגבול לדנמרק. בתוך המזוודה נמצאים חלקי מנוע הגרנד-פרי 50 סמ"ק שתי-פעימות של MZ, וערימה של שרטוטים ותוכניות הנדסיות.

באורח פלא, בשנה שאחר-כך (1962), דגנר זוכה באליפות העולם עם אופנוע 50 סמ"ק שתי-פעימות של סוזוקי. ה- RM62 שהביא לסוזוקי את אליפות העולם הראשונה בתולדותיהם, היה האופנוע שדגנר עצמו עזר לפתח ביפן באמצעות הסודות ההנדסיים שגנב מ-MZ רגע לפני שערק למערב.


אגב, הטכנולוגיות במנוע שתי-הפעימות הספציפי הזה הן שהזניקו את מתקפת האופנועים הדו-פעימתיים שבסופו של תהליך שלטו בעולם הגראנד פרי במשך ארבעים השנים הבאות - עד שנת 2001 והמעבר למנועי ארבע פעימות, השנה בה אופנועי גראנד-פרי 500 דו"פ הפכו לאופנועי מוטו GP.

6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
road

#אופנובלוג

על מה שבין האדם, המכונה והדרך.
מגזין רכיבה.

bottom of page