top of page

הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים

תודה על ההרשמה!

גלו את תכניות ההדרכה
של אופנוען מאומן

לא משנה מה תרצה להוציא מעצמך ומהאופנוע, רכיבה זאת אומנות.

אומנות הרכיבה. הדרכת הרכיבה המתקדמת והמובילה בישראל.

האינסטגרם שלנו

מצ'וגע | שי נוה

עודכן: 8 בספט׳ 2023

ביקשנו משי נוה - הרובוטריק וכותב הטורים שלנו - להסביר לנו איך זה שכל פעם שהוא בא לבקר בהדרכה מחכה לו אופנוע מת על הרצפה, ואז הוא מצליח להחזיר אותו לחיים?


הוא כתב לנו בחזרה עשרה וידויים מביכים:



1. ל-GS500 שלי ייצרתי קליפ-אונים נמוכים מהמקור ב-15 ס״מ (!), וגם הזזתי את הרגליות אחורה ולמעלה, אל המקום בו השמש לא זורחת. רציתי את התנוחה שיש על R750. למה? כי גדלתי בבית עם כרסומת ומחרטה ליד המקרר והספה, מה חשבתם שיקרה?


2. בשנת 2002 החלטתי שנמאס לי מהכביש ואני יורד לשטח. קניתי XR650, ועדיין יצאתי לטייל עם חבורת הכביש שלי. קצת מפגר, אבל זו חוויה מיסטית לצוף על צמיגי קוביות אחרי משיפיי הברכיים.


באמת מה חשבתם?

3. בפרוייקט סופרמוטו שעשיתי על אותו XR, ליטשתי כל בורג ובורג בנפרד עם הקפדה פסיכית על פרטים, עד שנעלם הדמיון בין ה-XR המקורי לזה שיצא בסוף. הפלסטיקה, הגלגלים, המנוע, חלקים בעיבוד שבבי שתכננתי וייצרתי לבד, אפילו את האזיקונים סובבתי כדי שייראו כמו חבק מקורי ולא כמו אילתור מצוי. הוא יצא צרפתי כזה, מבריק, ישר מהז׳ורנאל.


4. במהלך מבחן דרכים של R6 מתישהו ב-2009, הייתי סגור על זה שמשהו לא בסדר במנוע שלו כי הוא כל הזמן חותך לי ומקרטע.

כשעשיתי סיבוב בלי אטמי אזניים גיליתי שזה מנתק ההצתה, והמנוע עובד ב-16,000 סל״ד כרגיל. המנוע פשוט הגיע אליו כל כל מהר וחלק, שלא האמנתי שזה כל הסל״ד שיש. מה, כבר נגמר?


צמיג סופרמוטו

5. בדרך לתאונה הראשונה שלי עם אופנוע כביש (לפני שני עשורים ככה) נכנסתי לפניה עיוורת במהירות לא הגיונית בעליל, למרות שהיו לפני-כן שלטי אזהרה בשפע.

אני התעקשתי שלא היו. אבל הצומת בשיא הפניה התעקשה שכן היו. מעקה הבטיחות דווקא ויתר קצת לאופנוע אבל רק אחרי שהתרסקנו כבר. לא נפגעתי, תיקנתי, וחזרתי הביתה ברכיבה. לא נותן לזה לקרות יותר.


6. בפאוץ׳ הרכיבה שלי - מעבר לארנק ודברים בנאליים - יש גם לדרמן, כמה ביטים ובוקסות בגדלים נפוצים, מטען לאייפון לבית ולרכב, כבלי USB לטעינת כל דבר, פיוזים, חוט ברזל, רב-מודד דיגיטלי, בושם, מצת רזרבה, מד לחץ אוויר, אזיקונים ואולי אפילו טוסטר משולשים כי עוד לא עברתי שם על הכל עד היום.


7. פעם החלפתי כבל גז קרוע באופנוע על אי-תנועה ברחוב לה-גוארדיה. זה לא כזה מפתיע - בטח לא אחרי סעיף 6 - רק שאז בימים ההם, היה לי גם כבל גז בפאוץ׳.


סה"כ נורמלי | צילום: בני דויטש

8. בשנת 2003 יצאתי מתחנת דלק באיטליה לאוטוסטראדה ואחרי כמה ק״מ נזכרתי ששכחתי את תיק הגב שלי בתחנה, עם הפאוץ׳. מכיוון שהיציאה הקרובה לא היתה קרובה, סובבתי את האופנוע בשוליים ורכבתי ב-2 קמ״ש חזרה עד התחנה. לא משוגע, דביל. אבל תייר דביל. זה איכשהו יותר נסלח, לא?


9. לאדוונצ׳ר שלי יש זוג קרבורטורים מעולם המירוצים, ואלו לא הגיעו עם צ׳וק (משנק. עזבו) להתנעות הקרות של החורף.

אז בניתי לו צ׳וק; אשכרה קדחתי בקרבורטורים והוספתי דיזות מייצור עצמי עם צנרת דלק והכל. האלטרנטיבה היתה לשים מפזר חום מול המנוע רבע שעה לפני ההתנעה. אבל די, נו.


10. פעם חלפתי על פני מישהו בעיר במהלך שאמנם לא סיכן אותי, אבל לא נראה טוב מהצד. מודה.

המישהו הזה הגיע אלי בצומת הבאה, פתח ת׳חלון של האוטו ואמר לי ״בוא׳נה אתה מצ׳וגע״. בגלל החיוך הבנתי שהוא יותר מופתע מכועס, אז אמרתי לו שנכון, אני משוגע. אבל בלי משוגעים בעולם, איך הוא היה יודע מה זה להיות נורמלי?


ktm adventure 950
קרבורטור, אבל לפנייך | צילום: בני דויטש
49 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
road

#אופנובלוג

על מה שבין האדם, המכונה והדרך.
מגזין רכיבה.

bottom of page