הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים

תודה על ההרשמה!

גלו את תכניות ההדרכה
של אופנוען מאומן

לא משנה מה תרצה להוציא מעצמך ומהאופנוע, רכיבה זאת אומנות.

אומנות הרכיבה. הדרכת הרכיבה המתקדמת והמובילה בישראל.

האינסטגרם שלנו

תחושת בטן | שי נוה

עודכן: 5 ביוני


השאלה "כמה להשכיב?" מהדהדת בראש שלנו במהלך רכיבה אינספור פעמים. הרי אין נוסחה ברורה שתיתן תשובה לשאלה הזו תוך כדי רכיבה. זה עניין יותר תחושתי. ואם נשאל את עצמנו אם התחושות שלנו נכונות, אז התשובה היא כן מעצם העובדה שכולנו עדיין רוכבים...


אופנוע ספורט בצבע שחור לבן בהשכבה בכביש, רוכב משייף ברך ומוציא ניצוצות, ברקע גדר תיל ושדות
צילם: טל זוהר

באופן עקרוני, האינסטינקטים האנושיים שלנו מגנים עלינו בכניסה לכל פניה. הם אלו שמחליטים באיזו מהירות להיכנס ולהשכיב, ואם אנו שקולים ומשתמשים נכון במבט, אז אנו יוצאים מהפניה בשלום וממשיכים הלאה. לדוגמא, כולנו כבר נתקלנו בכביש רטוב וחלקלק ועדיין נשארנו על הגלגלים, כך שאנו רואים איך המוח מווסת את מהירות הרכיבה בהתאם לתנאים. שוב, אם אנו שקולים ומפעילים נכון את המבט.


אחד המשתנים הקשורים לשאלת "כמה להשכיב?" שלא תלויים בנו, הוא האספלט. תפקידו להינעץ בצמיגי האופנוע ולספק את האחיזה המתאימה לכוחות הפועלים עליו. אך לא כל אספלט יספק לנו את מבוקשנו ולכן כדאי להבין כיצד מבדילים