#טיפרכיבה | פניות אילמות

עודכן ב: 27 מאי 2020


כבישים עם שדה ראיה מוגבל, רצופי פניות עיוורות, דורשים מהרוכב להתנהג כאילו הוא שני רוכבים שונים.


פנייה עיוורת - או יותר נכון אילמת - לא מנדבת מידע עד הרגע האחרון. לא מעט פעמים האופנוע מתחיל להתעקל עם הכביש עוד לפני שהרוכב יודע מה קורה בכל מהלך הפנייה.


אדם עומד באמצע כביש עם הגב למצלמה ויד מונפת באוויר, בצד הכביש שלג ועצים

במקרים כאלו, הפנייה מתחלקת לשתי התנהגויות רכיבה שונות: זו של לפני רגע זיהוי היציאה מהפניה, וזו שאחריו.

עד זיהוי כל הנתונים והיציאה, האופנוע צריך להישמר במצב מתון. במידת הטייה קלה שתאפשר בלימה, או שינוי קו בקלות - על כל צרה שלא תתגלה.


המיקום בשלב הזה צריך להיות כזה שמספק מקסימום שדה ראייה, והמהירות חייבת להיות כזו שמאפשרת לרוכב לעצור את האופנוע עד הנקודה האחרונה שהוא רואה. אחרת זה הימור. והימורים ברכיבה על אופנוע זה לא כזה חכם.


אה, ומה עושים בשלב השני, כשכבר רואים את סוף הפנייה? ובכן, מרימים את העיניים אל ההמראה לישורת, משחררים את הכידון ומבריגים את הגז אל תוך הדרייב.


תנו בגז (אבל עם שכל)

צוות אופנוען מאומן


שלושה אופנועים נוסעים במגרש אימונים בין קונוסים ברקע ים ושקיעה
צילם: בני דויטש

רוצה לגלות עוד על הקורסים שלנו?

לחץ לפרטים

1305 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול