איכות החיכוך | שי נוה


אנחנו אוהבים חיכוך. מבחינתנו האופנוענית, חיכוך זה דבר חשוב ונחוץ. זו האחיזה בקרקע - משהו שבלעדיו לא נגיע רחוק. זה החיכוך של רפידות הבלם בדיסק - חשוב מאוד אם נרצה לעצור אי-פעם. וגם החיכוך של דיסקיות הקלאץ׳, שיחברו את המנוע לגלגל האחורי ויעיפו אותנו קדימה בגז. 


חיכוך טוב

לעומת המקומות האלו באופנוע, יש גם מקומות שבהם חיכוך זה דבר רע. כולנו הרי יודעים שבתוך המנוע צריך לשמור על גובה שמן תקין, כי תפקידו של השמן הוא למנוע חיכוך ולאפשר לחלקים לנוע בקלות אחד על השני. וצריך לשמן שרשרת מידי פעם, גם זה במודעות אצל הרוב. אבל ישנם מקומות במכונה שבהם החיכוך מתגבר עם הזמן, ומתחיל לדפוק לנו את הרכיבה בלי שנשים לב. מקומות שהיו חלקים כשהאופנוע היה חדש וטרי, אבל היום כבר צמאים לתשומת לב.


אני מודה שקשה לשים לב אליהם אם לא מחפשים אותם, אבל אם אנחנו בעניין של איכות הרכיבה אז בואו לצלול איתי רגע בעקבות החיוך...


חיכוך לא טוב

בתכל׳ס כמעט כל דבר זז (שאמור לזוז, כן?) צריך מינימום חיכוך. לפעמים זה בדמות גריז, לפעמים שמן כזה או אחד, לפעמים סתם בגלל שהרכיבים עשויים חומרים שאוהבים להחליק אחד על השני. אם נעבור על הכל בתוך המכונה לא נצא מפה עד הקיץ, אז ברשותכם בואו נתרכז רק בחלקים הנעים שדורשים תפעול מאיתנו.

עם הרבה כבוד לעברית, סלחו לי שאקרא לדברים בשפת הרחוב; גז, ידיות קלאץ׳ וברקס, ג׳ק צד ו/או אמצע. אלה מקומות שבהם אנחנו נוגעים באופן קבוע ברכיבה והתפעול שלהם רציף, לא ב-ON/OFF. הרכיבים הללו צוברים ג׳יפה בלי סוף, והג׳יפה מביאה איתה את החיכוך. מניאק זה.


ידית הגז שלכם מסתובבת על מוט הכידון. פלסטיק על מתכת זה יופי, אבל אחרי חצי שנה כשהאופנוע חונה ברחוב, הגז נהיה בלתי-אפשרי. פתאום הוא הולך קשה ומחוספס יותר והדיוק שלו עף החוצה מהחלון. ואם זה לא הוא, אז זוג כבלי הפלדה שיוצאים ממנו (ברוב האופנועים) הם האשמים שדורשים שימון שיחזיר את הגז לתפקד כמו שצריך.


איך שלא תסובבו את זה, תסובבו חלק

ומה עם ידית הברקס או הקלאץ׳? למה היא חורקת? למה היא זזה במין קפיצות קטנות כאלה במקום לעבוד חלק? סעעמק, מה ביקשתי? אז זהו, שימון. או גירוז. המכונאי שלכם יידע, ואם לא הוא, אז גוגל יודע הכל.


וג׳ק הצד שכל פעם צריך בעיטה בשביל להיפתח או להיסגר? שימון. הבנתם את הנקודה.


אם רציתם איכות חיים על האופנוע, תקבלו בכיף, אבל זה לא בא בחינם אף פעם. מעבר לדלק ולטיפולים השוטפים במוסך, צריך גם תשומת לב שלכם, הרוכבים. הרי להכל אפשר להתרגל (גם לחרא), אבל אולי אפשר לשפר כמה פינות בתפעול האופנוע? כל פסססט של ספריי WD-40 במקומות האלה (ואינסוף אחרים) יעלה את החיוך עוד טיפה. כי איך שלא תסובבו את זה, אין על אופנוע שהכל בו חלק כמו חדש. גם אדם שלא מבין כלום באופנועים ירגיש את האיכות ששוכנת בחדש מול היעדרה במוזנח. בכל דבר, גם בפותחן בקבוקי יין...


אז יאללה תנו ב-פסססט


(ולמען הסר ספק, אם אתם משאירים שובל שחור ומטפטף על האספלט מאחוריכם, זה יותר מידי פסססט. תעשו קצר, רק עם שני ״ס״).


אייל פרדר בודק חיכוך | צילם: טל זוהר

רוצה לגלות עוד על הקורסים שלנו?

לחץ לפרטים

785 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

השירותים שלנו

- רכיבת אופנוע על כביש

- רכיבת אופנוע בשטח

- רכיבה מקצועית על קטנוע

- אימוני רכיבה על אופנוע

- רכיבה ספורטיבית על אופנוע

-  טיולי רכיבה על אופנוע בחו״ל

שעות פעילות

ראשון 10:00-18:00

שני 10:00-18:00

שלישי 10:00-18:00

רביעי 10:00-18:00

חמישי 10:00-18:00

  • Twitter - White Circle
  • יוטיוב של אופנוען מאומן
  • פייסבוק של אופנוען מאומן

צרו קשר

ג.פ. רכיבה מתקדמת בע"מ

סלמה 160 ת"א

טל. 077-3369000 

פקס 077-3369003 

אימייל: info@ofnoan.co.il

© כל הזכויות שמורות לגידי פרדר. האתר עוצב על ידי WixWow.com

לוגו של אופנוען מאומן
  • Black Facebook Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black Instagram Icon