הדרכות רכיבה בכביש ובשטח - אופנוען מאומן

           

תכניות הדרכה בכביש ובשטחאימוני רכיבה ואקשן על אופנועטיולי אופנועים בחו"למדיה - כתבות, תמונות וסרטיםצוות ההדרכה

מדיה    חדשות כתבותוטיפים

הרשמה ומחירים להדרכות רכיבה בכביש ובשטח

שאלת השאלות / שי נוה


השאלה "כמה להשכיב?" מהדהדת בראש שלנו במהלך רכיבה אינספור פעמים. הרי אין נוסחה ברורה שתיתן תשובה לשאלה הזו, אלא זה עניין יותר תחושתי. ואם נשאל את עצמנו אם התחושות שלנו נכונות, אז התשובה היא כן מעצם העובדה שכולנו עדיין רוכבים...

באופן עקרוני, האינסטינקטים האנושיים שלנו מגנים עלינו בכניסה לכל פניה. הם אלו שמחליטים באיזו מהירות להיכנס ולהשכיב, ואם אנו שקולים ומשתמשים נכון במבט, אז אנו יוצאים מהפניה בשלום וממשיכים הלאה. לדוגמא, כולנו כבר נתקלנו בכביש רטוב וחלקלק ועדיין נשארנו על הגלגלים, כך שאנו רואים איך המוח מווסת את מהירות הרכיבה בהתאם לתנאים. שוב, אם אנו שקולים ומפעילים נכון את המבט.

אחד המשתנים הקשורים לשאלת "כמה להשכיב?" אך שלא תלויים בנו הוא האספלט. זה תפקידו להינעץ בצמיגי האופנוע ולספק את האחיזה המתאימה לכוחות הפועלים עליו. אך לא כל אספלט יספק לנו את מבוקשנו ולכן כדאי להבין כיצד מבדילים בין סוגי אספלט עם העיניים, ולא כשמאוחר מדי...

הדעה הרווחת היא שאספלט כהה מספק אחיזה טובה יותר מאספלט בהיר. ובכן, הדבר אינו נכון כלל, מכיוון שיש כבישים כהים וחלקלקים, וכמוהם גם בהירים ואוחזים. אם אנו רוצים להעריך את כמות האחיזה שתהיה לנו לפני שאנו נכנסים לפניה, יש דבר אחד שאנו צריכים לבדוק עם העיניים – ברק. אספלט תקין עם אחיזה מספקת תמיד יהיה מט ולא יחזיר השתקפות של אור. הסיבה לכך היא שהשיניים שלו, אותן אבנים קטנות שתפקידן להינעץ בצמיג, חדות ומרווחות אחת מהשניה. לעומת זאת, אספלט בעל אחיזה גרועה תמיד יהיה מבריק יותר, ואם המצב חמור הוא יגיע למצב שרואים בו השתקפות ממש כמו מראה. לדוגמא, בגשם על כביש חלק אפשר לראות השתקפות מלאה של המכוניות שלפנינו. כאן, אותן "שיניים" כבר שחוקות לחלוטין, ובמרווחים ביניהן התמלא לכלוך כה רב עד שפני השטח הפכו למשטח שטוח לגמרי. משטח זה אולי נראה כמו אספלט מרחוק, אך מספק אחיזה מועטה מאוד.

אז הרבה לפני שאנו משכיבים, אנו חייבים לבדוק עם העיניים את מצב הברק ולהוריד את מהירות הרכיבה שלנו בהתאם. מכיוון שחוקי הפיזיקה החלים על האופנוע אינם משתנים כשהאחיזה ירודה, כל מה שעילנו לעשות זה להוריד את העומסים – כלומר בלימה יותר חלשה, השכבה יותר מתונה ותאוצה יותר חלשה. ותמיד זכרו – כנסו לאט לפניות, חזרו לגז מוקדם והאיצו החוצה.

 
רוכבים איתנו בפייסבוק
רוכבים איתנו ביוטיוב
רוכבים איתנו בטוויטר

   צרו קשר | מי אנחנו | קישורים

ג.פ. רכיבה מתקדמת בע"מ - סלמה 160 ת"א - טל. 077-3369000 - פקס 077-3369003 - © 2014 כל הזכויות שמורות לגידי פרדר

WEB DESIGN BY ADI  |  BUILT BY SHAI NAVEH